Sådan fungerer en PC fejlfinding
Mange er i tvivl om hvordan vores PC fejlfinding fungerer, hvad der skal medbringes, hvor meget det koster og hvor lang tid det tager. Vi har forsøgt at samle alle de nødvendige oplysninger i dette indlæg. Læs med og bliv klogere på fejlfindingsprocessen.
Du behøver ikke at medbringe lader
Mange spørger om de skal medbringe mus, tastatur, lader eller andet. Det korte svar er nej.
Der er dog undtagelser, vi vil naturligvis gerne have din mus med til fejlfindingen, hvis fejlen du oplever kan have relevans til din mus. Det samme gælder for alt andet tilbehør.
Vi har som udgangspunkt også alle ladere på lager, men det er klart at hvis du har en meget unik model, må du gerne medbringe din lader for en sikkerhedsskyld. Det er særligt hvis det er store gamer bærbare, eller modeller som er købt i udlandet.
Det kan gå stærkt
Vi har to hastigheder når vi skal fejlsøge en PC. Den “almindelige” og “ekspres”.
Den almindelige betyder at din PC får en plads i køen og vi kommer til den, når vi når dertil. Dette tager typisk 3-5 dage, men afhænger af belastningen på værkstedet.
Ekspres løsningen er derimod til dig der ikke kan vente. Når du tilvælger ekspres, påbegynder vi fejlsøgningen omgående og forventer fejlfindingen afsluttet indenfor 24 timer. I de lette tilfælde kan vi faktisk klare det på under 1 time.
Priser på fejlfindingen er således:
- Almindeligt tjek 200,-
- Ekspres tjek 550,-
Vi fejlsøger ud fra din fejlbeskrivelse
Når vi laver en fejlsøgning af din PC, fejlsøger vi altid ud fra en fejlbeskrivelse. Det vil sige at vi søger efter årsagen til et konkret problem. Det kan f.eks være:
- Computeren fryser
- PC er langsom
- Computeren viser ikke skærmbillede
- Gået i stå under opdateringer
- Spildt væske i computeren
- Knust skærm på PC
- Eller alle andre fejl
Det betyder også at hvis du beder os om at fejlsøge omfanget af en væskeskade og evt udbedre denne, så fejlsøger vi ikke for software fejl. Vi fejlsøger udelukkende det problem som er beskrevet og kan ikke garantere for om der evt kan være andre fejl til stede i computeren.
Du får et uforpligtende tilbud
Når vi har afslutter undersøgelsen af din PC, får du en oversigt over hvad der er galt, samt hvad det koster at udbedre. Det kan enten oplyses via vores App eller telefonisk.
Vi udbedrer ikke din PC for skader og fejl, før du har godkendt tilbuddet. Du binder dig altså ikke til at få din PC repareret, men derimod udelukkende på fejlfindingen.
Seneste kommentarer